Thursday, September 29, 2011

Nuffnang Jangan Kedekut !!!




Huh..Kali ini nak tulis juga entry mengenai nuffnang.Kenapa??Macam tak adil rasanya.Cemburu  pulak.Ye la ramai  yang guna nuffnang dah dapat  Buffered Earning (BE).Ada tu yang dapat berkali-kali banyak pulak tu.Blog aku ni tak pernah lagi  merasa Buffered Earning (BE).Tapi aku  dah cuba buat yang terbaik mengikut tips-tips yang diberikan  oleh blogger lain. Banyak kali dah tengok earning nuffnang aku tak berganjak-ganjak.Baru dalam RM2.25 sahaja.Nuffnang kan guna CPC.Iklan CPM pun tak pernah dapat.Memang sikit la earning blog aku dapat.Sedangkan pageview sehari dalam blog aku ni dah meningkat...pertama kali semalam dapat 220 pageview sehari.
      
      Sebab tu aku rasa macam tak puas hati dengan Nuffnang..Aku ada terdengar yang ada blogger kata  nuffnang ni kedekut dan ada pilih kasih..bagi Buffered Earning kepada blogger tertentu sahaja.Nuffnang Jangan Kedekut!!Bagi la Buffered Earning (BE) dekat blog aku juga dan juga kepada yang lain-lain yang belum merasa lagi.Kena la adil.Nuffnang kena bijak dan pemurah di atas  segala usaha kitorang menulis dan memilih nuffnang,mesti nak usaha kitorang dibalas dan ada hasilnya.Bukan apa,aku buat blog ni untuk memperoleh pendapatan  sampingan disamping sebagai hobi.Mesti nanti blogger yang guna nuffnang ini akan setia dan tidak beralih arah kepada pengiklan lain.

      Hmm..kalau perkhidmatan nuffnang  tidak memuaskan hati aku, boleh berubah dan cuba kepada pengiklan lain seperti innity.Innity ni menguntungkan.Ramai yang kata innity ni paling terbaik.Ramai blogger yang guna innity dapat menjana pendapatan yang lumayan.Aku nak jugak dapat duit yang banyak,teringin nak apply innity,tapi blog aku ni tak layak...kalau nak guna  innity  kena maintain trafik tinggi..traffik blog aku tak tinggi.Macam mana pula dengan perkhidmatan advertlets?Adakah trafik kena tinggi,tidak penipu dan dibayar duit kepada blogger.           
     
    Ok..cukup la tu..sebagai penutup,aku terfikir juga mungkin blog aku ini ada kelemahan.Tapi aku tak akan putus asa.Diharap nuffnang dapat menyedari tulisan  aku ini dan dapat kembalikan kepercayaan aku dengan perkhidmatan mereka yang lebih  baik di  masa akan datang. 

P/S: Sabar dulu dan aku akan tunggu perubahan nuffnang,InsyaAllah kalau ada rezeki, aku dapat jugak Iklan CPM dan Buffered Earning nih nanti.

21 comments:

Shida Radzuan said...

bersabar taw hehe..da lma2 ti byk la.. :)

gnesop.com said...

sabor.. kalau blog bagus, pendapatan yg akan kejor kita.. teruskan menulis dan jgn pikir sgt pasal pendapatan..

setiap usaha akan mendpt balasan setimpal :)

kotak bulat said...

cube update survey, anta tiket pada nuffnang mintk BE, insyaallah dapat sb kb wat gitu la..

Unknown said...

erm.. jgn givup paan !!
aku yakin ko pasti bley..

yg penting tingkatkan prestasi..
BE sume tu akan cari ko nnt.. hehehe

Ezad Skytech said...

kena bersabar sikit dengan Nuffnang ni..nanti ada la tu BE sangkut kalau rajin update survey...hantar tiket yg macam KB cakap tu..:D

Ken Wooi said...

sedikit dikit lama-lama jadi bukit.. dont give up.. :)

Unknown said...

aku pun sama cam pemilik blog ni. 1 hri pageview lbh 10k. visitor lbh 3000. tpi kat nuffnang bru dpt RM0.50. churpchurp jer mkin meningkat. rasa cam tak adil lak. tak caya meh tgok blog aku.
http://khalifahalhidayah.blogspot.com

farhan said...

ye ke zonejb,sabar dan harap2 ada rezeki lpas ni,tunggu bila la nuffnang akan bagi BE

Azza Azman said...

kene usaha lah lagi... ada ramai blogger kat malaysia ni, mestilah pengiklanpilih yan terbaik. Cube cek kat ALEXA.COM blog kamu ranking yang keberapa. Saya ni pageview cecah 800-1000 sehari pun tak dapat BE. Tapi saya sedar, mungkin belum rezeki lagi.

Azza Azman said...

Lagi satu, yang memilih bukannya Nuffnang, mereka tu perantara sahaja. Yang memilih adalah pengiklan produk (maxis, magnum, nestle) apa apa pun tingkatkan dulu traffik. tu penting.

Azza Azman said...

Lagi satu, jangan sesekali pilih POLITIK SOSIAL masa isi borang tu. Ramai pengiklan tak suka.

farhan said...

oo..mana ada pilih politik..pilih blog peribadi kot..

Farhan Hanif said...

ada tips nak dpt BE ni... ada yg ckp kena update survey selalu...paling kurang seminggu sekali...baru tokey nuffnang nmpk yang kita ni aktif...

lagi satu kenalah selalu update blog...baru nuffnang suka...

Zik said...

nie pehal nak komplen tak dapat BE nih.. rilek2 sudah.. apa daa...

Anonymous said...

http://wanwidget.com/
sabar sabar, hehe

Unknown said...

lek lu. kite pn xpenah dapat be. ehehe

shamyheart said...

Perbetulkan niat. Berblog utk blog, bukan utk duit.

Memang semua orang mahukan duit tapi jangan terlalu terkejar-kejarkan duit, nanti keseronokan berblogging tak ada. Duit tak masuk-masuk, lagi parah.

Trafik awak pun masih sikit. No wonder la.

lagi satu, tengok kat 'pengurus blog'dala website Nuffnang, kena pilih iklan yang betul.

Semoga berjaya =)

Ku Azhar said...

hehehe...sabo2...ada je blogger uv 50 shari dpt bnyk BE..sabo ye :)

Shah Zamri said...

Act nuffnang byar mngikut UV...bukan pageview..sye baru buat blog kedua lusa lepas dan hari ni dalam masa beberapa jam sahaja blog saya telah mencapai 1++UV.Nak tahu macam mana saya buat?bace dibawah ni...

Entri untuk masalah anda ini: Tips mendapat 100UV dengan mudah!



Entri Terbaru: Google Translate Menghina Al-Quran!



Giveaway: http://shah-cyber.blogspot.com/2011/10/giveaway-pertama-sc-di-blog-baru-ni.html

Shah Zamri said...

Act nuffnang byar mngikut UV...bukan pageview..sye baru buat blog kedua lusa lepas dan hari ni dalam masa beberapa jam sahaja blog saya telah mencapai 1++UV.Nak tahu macam mana saya buat?bace dibawah ni...

Entri untuk masalah anda ini: Tips mendapat 100UV dengan mudah!



Entri Terbaru: Google Translate Menghina Al-Quran!



Giveaway: http://shah-cyber.blogspot.com/2011/10/giveaway-pertama-sc-di-blog-baru-ni.html

♪ cik katak ♪ said...

huhuhu takpe2.. nanti ada lah be tu sabar ye