Thursday, January 06, 2011

Cara-cara Nak Delete Followers!!!!!!!!!!!

        

         Assalamualaikum, kepada  semua pembaca dan blogger di luar sana.Apa khabar ? Semoga tahun 2011 ini kita jadi lebih baik dari tahun-tahun lepas.Followers???Apa itu followers?? Adakah ianya pengikut atau penarik??Mungkin ianya penyeri blog kan....Hmmmm....Apa ada pada followers....seperti kata seorang blogger tu yang memang hebat :seseorang  blogger yang  banyak follower tak semestinya blog dia best dan menarik....Ada juga yang follower sikit tapi blog dia memang unik dan lain daripada yang lain...Mengapa aku berkata begitu.....Btul tu kata dia.Ni bagi aku la blog dia best walaupun baru lagi. The Miracle Of Life Hisham Ace.Cerita dia menarik...Ada mimpi lagi dan ada pengajaran yang berguna.Bagi aku la...bagi orang lain tak tau la pulak.  
        
       Okeh, semestinya setiap blogger sudah tentulah nak naikkan followers kan.Bagi aku kan follower-follower ni nampak macam poyo pun ada jugak.haha.. Sebenarnya aku dengki  haha. Tengok blog orang lain banyak betul follower.Macam mana diorang  punya follower boleh banyak macam semut...Knapa  dgn blog aku ni???haha...tak menarik kot.. Tapi tau tak  ada sesetengah golongan blogger yang nak delete aka buang follower ! Hah pelik tak...macam bodoh je wat apa nak delete follower.Tapi ada aku jumpa dalam goggle. Mesti ada sebab dia nak delete..Contoh-contoh sebabnya adalah dia tak kenal siapa follower tu,tak suka dengan kandungan dalam blog tu,link dalam network tu masalah dan ade kes annoying follower .Dan mengikut pendapat aku tak payah la delete buat rugi je tapi kalau kita tak suka boleh jugak delete atau mengalami masalah seperti yang dinyatakan diatas.Tapi jangan la delete aku..haha..aku dah la takda follower..Yang dah ada ratus-ratus follower takpa jugak kan..takde kesan kan..haha.gurau je hehe.
     


Aku  jumpa cara-cara dia dari google mamat orang putih bagi..aku pun try la delete satu follower aku sendiri. Menjadi.... Cara tersebut adalah 

                                                   1.Click dekat dashboard 
                                                   2.Followers 
                                                   3.Tekan dekat Manage  
                                                   4.Dekat Manage blogs I,m Following
                                                   5. Tekan dekat Setting follower yang nak delete tu
                                                   6. Pegi dekat sites you've joined
                                                   7. Stop Following

                                                              
YAAAYYY!Siap
     Itu sahaja yang aku nak bagitau...tapi korang janganlah delete follower ye kecuali ada sebab-sebab yang terentu.Susah payah diorang jadi follower korang delete....bengong ke..haha...jangan jadi seperti biawak pasir....Follower itu peminat anda,makin lama makin bertambah janganlah  menyombong diri kelak kalau dia lari menyesal tak sudah...Hargailah follower anda....salam.    

 











                                                                            
 

7 comments:

Unknown said...

haha.bagus tips ni :) tapi sye x boleh nak cube sbb xde nak buang follower. semuanya best! :D

Mataku said...

Assalamualaikum... Tumpang lalu...

entry ni bagus...

YuFakhrullah said...

baca post ni:)

http://sang-pemimpi-tegar.blogspot.com

lambdasp!!n said...

wahh...baguih nih...
mana nk tau ada follower perlu di reject boleh la pakai...ekekke

blog paling tak best didunia

Terbelog said...

ade gunenyer ni hehe

lieza said...

thankss... akhirnya jumpa jugak dengan design baru blogger ni.. berjaya juga remove follower yang tak sedap mata nak mandang.. huhuhuh

.:: Schaz ::. said...

nape xjumpe manage followers tu?