Monday, April 23, 2012

Cara-cara Buat Virus Berjangkit!!!!!!


Assalamualaikum..

         Wow!! Menarik sungguh.Aku kagum dengan mereka yang pakar dalam bidang hack ni.Aku sebenarnya berminat juga ingin belajar serba sedikit selok belok dunia hack ini.Tapi nak belajar hack ini bukan senang.Ianya memerlukan kepakaran teknikal yang tinggi disamping kesabaran yang tinggi.Sebab tu kebanyakan hacker jarang untuk  berkongsi.Mengapa??Ada yang bagitau  untuk menjadi hacker yang berkesan perlulah belajar cari sendiri maklumat disamping  mendapat sesuatu ilmu itu dengan praktik, usaha sendiri dan mencuba sehingga berjaya.Bukan senang..sebab tu berapa banyak masa diorang dihabiskan untuk memperoleh ilmu hack ni sampai berjaya.

Ada satu kisah itu yang aku dengar seorang hacker hebat yang belajar di Universiti Teknologi Petronas selalu menghabiskan masanya tiap-tiap hari hanya di hadapan komputer untuk hack.Aku  ada juga mencuba hack ni  seperti teknik nak hack fb tapi masih tak berjaya..banyak masa aku dihabiskan.. sesiapa yang ingin belajar hack ini tidak boleh cepat putus asa..perlu mencuba sampailah berjaya .

        Korang tau apa itu virus??Virus komputer ialah sejenis program komputer yang dicipta untuk melakukan kerosakan pada sesebuah sistem komputer.Kali ini aku nak bagi tips bagaimana nak buat virus berjangkit.Haha..Sebenarnya virus ini adalah virus tipu-tipu atau dalam erti kata lain ialah  virus ini akan menambah folder apabila diklik..Contoh gambar dibawah..

     Setelah berani mencuba akhirnya menjadi juga akhirmya..tapi terbuat di laptop aku sendiri..wakaka..Adoii..tak tau macam mana nak hilangkan banyak folder ni.tak diajar pulak cara nak hilangkan.Kena delete semua la nampaknya..
Cara membuat virus ini:

Step 1.Buka notepad korang pastu korang copy paste koding dibawah:
@echo off
color 0a
:eh
md %random%
goto eh

lepas copy paste tu ,korang save dengan apa-apa nama sekalipun tetapi dengan syarat mesti                       fail. bat.Contohnya kerusi.bat

Perhatian!!! 
Aku tidak akan bertanggungjawab sekiranya terjadi apa-apa di komputer korang.

P/S: Apa yang aku tau ada macam-macam  jenis virus yang merbahaya seperti virus pemusnah .Jadi korang janganlah cuba-cuba klik kalau tak berani menanggung risiko.Rosak pulak nanti komputer korang.
Rujukan: john-komputer.blogspot.com/

8 comments:

Cik Farhana said...

Owhh virus ! huhuh ~

Unknown said...

Dulu komputer saya pernah diserang satu virus yg dipanggil Brontok...

Hafiz Abdul Tahir said...

cakap pasal hack, based on pengalaman aku sebagai student computer science, kalau nak belajar hack, sebenarnaya komputer kita dulu akan dihack....

Anonymous said...

skg ni aku da mls nk pikir psal virus.. hahahaha...tp ok je pon lappy ni..xde la plak wat hal :)

logorithm said...

Tak berani lah nak cuba. Hehe...

redlomo said...

silap silap cuba kena tangkap... masuk penjara...

Anonymous said...

lolz korang.... -_-
nie bkan virus......

Anonymous said...

weihh...korang nie bkan virus.....nie cume buat bnyk2 folder je....kt korang nye desktop tanpa henti...jikalau korang tutup pc korang dengan cepat...dia akan berhenti le lolz....pastu deleted le file yg telah ada kt desktop atau kt mane mane tempat yg korang letak file
.bat tu....*kalau korang nk cube buat kt folder....sendiri....jgn wat kt desktop pasal nnti bersepah folder kosong.....